Vloerverwarming en een harde toplaag (Laminaat e.d.)

Bij een harde vloerbedekking heb je een speciale ondervloer nodig die zowel geluidsisolerend werkt als de warmte van de vloerverwarming goed doorlaat.

Deze ondervloer is verplicht bij harde vloerbedekking. Wanneer je een ondervloer neemt die niet geschikt is kun je problemen met het verwarmen krijgen en hoog oplopende stookkosten.

Laat je hierover daarom heel goed informeren door een specialist wanneer je harde vloerbedekking gaat aanschaffen.

In geval van verwarmingsproblemen zullen wij je vragen om een bewijs van het soort ondervloer wat er ligt, om zodoende zeker te zijn dat het niet aan het isolatiemateriaal kan liggen.

LET OP!

Bij een zwevende vloer mogen harde vloerafwerkingen geen direct contact maken met wanden of leidingen. Dit om te voorkomen dat er contactbruggen gaan ontstaan die het contactgeluid aan de omliggende appartementen doorgeven. Aan te raden is om een afstand van 8 tot 10 millimeter tussen vloerafwerking en de wand aan te houden. Wanneer je plinten aanbrengt aan de wand mogen deze ook  geen contact maken met de vloer.

Vloerverwarming en een zachte toplaag (Vinyl e.d.)

Bij een zachte vloerbedekking zoals bijvoorbeeld vinyl is er geen ondergrond nodig. Besef wel dat je dit soort materiaal veelal niet los kan leggen maar moet verlijmen. Bij verhuizing zul je de vloer onbeschadigd moeten opleveren.

Laat je daarom, in je eigen belang, goed voorlichten door een specialist over de materialen en lijmsoorten die je kunt gebruiken om de vloerbedekking eenvoudig weer te kunnen verwijderen zonder schade aan de vloer toe te brengen zodat je niet voor kosten komt te staan wanneer je weer gaat verhuizen.

LET OP! In vloeren met vloerverwarming mag je ABSOLUUT NIET  boren.

Belangrijke algemene informatie
Voor het contact tussen de huurder en de SHWJ zijn een aantal algemene documenten die de moeite waard zijn om door te nemen. Veel informatie is online te vinden op de website van de SHWJ.

Technisch
Onderhoud en reparatie:  Wie , wat , waar en wanneer….
Het onderhouds ABC: dit is een boekje waarin staat wie waar verantwoordelijk voor is.

Sociaal
Wat te doen bij overlast: een stappenplan
Verder zijn er nog algemene  huis en gedragsregels bij communicatie met onze medewerkers.

NIEUWSBRIEVEN
[mailpoet_archive segments=”3″]

tekst

Back to Top