Lees alle onderwerpen hieronder goed door 

Parkeerplekken vrij houden

Het is altijd fijn als je familie of vrienden komen helpen. Komen deze met de auto? Laat ze deze dan zo ver mogelijk van de ingangen plaatsen zodat er een makkelijke doorloop blijft bestaan voor verhuizers met een werkbare efficiënte plek voor de verhuiswagens.

Op de rood aangegeven plekken mag niet worden geparkeerd. Dit zijn de doorloop plekken voor de verhuizers. Het groen aangegeven middenvak is voor de verhuiswagens. Aan beide kanten van het gebouw kunnen auto’s en verhuiswagens parkeren. Is de stadskant vol? Rij dan even om het parkje heen naar de andere kant.

Buitendeur
De buitendeur is geen standaarddeur dus je kunt je voorstellen dat reparatie bij beschadiging om serieus geld gaat.

Zorg er voor dat er niet met karretjes tegen de deur(en), muren of lift aangereden wordt. Zijn jouw eigen meegebrachte transportmiddelen te breed of moeilijk hanteerbaar? Wees dan niet eigenwijs maar gebruik één van de karretjes (hondjes) die wij beschikbaar hebben gesteld. Vanzelfsprekend zet je die direct terug na gebruik zodat je mede verhuizers en bewoners er ook wat aan hebben.

Verhuisrooster
Het is super handig voor jezelf en je medebewoners wanneer je daar je verhuizing op gaat plannen.

Bij de ingang hangt het verhuisrooster. Door deze in te vullen kun je proberen om de verhuisdagen met elkaar af te stemmen. Zo kun je de verhuisstress en eventuele frustratie verminderen. Als er namelijk 10 mensen op hetzelfde tijdstip de lift (langdurig) nodig hebben kan je verhuisdag ongewild behoorlijk uitlopen. Hou rekening met elkaar  door de lift niet vast te houden als hij leeg is.

Met hoeveel mensen kun je jezelf inplannen op een dagdeel?
Daar valt natuurlijk niets zinnigs over te zeggen. Als starter heb je veelal nog nog geen huis vol met spullen. Er van uitgaande dat de meesten van jullie meerdere ritjes per dagdeel maken kunnen ongeveer 3 a 4 bewoners tegelijk per dagdeel worden inpland zonder dat er teveel oponthoud is. Maar het is natuurlijk net zo makkelijk en het geeft meer zekerheid om even langs te gaan bij de bewoner(s) die op dezelfde dag/hetzelfde dagdeel als jij willen verhuizen om te overleggen en te kijken of je iets met elkaar kunt afstemmen.

Lift
Er is een bekisting in de lift aangebracht om de lift niet te beschadigen, dit geldt ook voor de tape en het plastic van de deuren en het paneel. Laat je verhuisvrienden weten dat ze hier niet aan moeten peuteren of dit eraf mogen halen. Hou de lift niet vast op je etage maar gun een ander ook een ronde als je met meerbewoners tegelijkertijd aan het verhuizen bent.

De afmetingen van de lift :
Diep: 227cm
Breed: 96 cm
Hoog 196 cm

Gangen en muren
Het zou jammer zijn als je in een nieuw gebouw gaat wonen en de muren zijn al direct zwart van de schoenafdrukken en vingers en de vloer er al uit zou zien alsof het al weer aan vervanging toe is.

Daarom hebben we daar waar mogelijk bescherming aangebracht. Maar om alles mooi te houden tijdens de verhuizing vragen we ook wat van inzet van jullie bij de communicatie naar jullie verhuistroepen.

  1. Hou de muren en deuren vrij van beschadigingen door:
    – geen (verhuis) spullen tegen de muren te laten leunen
    – niet tegen de muren of deuren aan te stoten tijdens het verhuizen
    – niet met vieze handen tegen de muur aan te leunen
  2. Hou de gangvloer vrij van beschadigingen door:
    – geen (zware) verhuis spullen over de grond te slepen of schuiven
    – zware spullen (zoals wasmachine) liefst op wielen te verplaatsen
  3. Hou de gangen leeg
    – zet geen geen spullen of (verf) afval op de gang.
    – breng je afval direct naar de vuilcontainer of vlikobak

Belangrijke algemene informatie
Voor het contact tussen de huurder en de SHWJ zijn een aantal algemene documenten die de moeite waard zijn om door te nemen. Veel informatie is online te vinden op de website van de SHWJ.

Technisch
Onderhoud en reparatie:  Wie , wat , waar en wanneer….
Het onderhouds ABC: dit is een boekje waarin staat wie waar verantwoordelijk voor is.

Sociaal
Wat te doen bij overlast: een stappenplan
Verder zijn er nog algemene  huis en gedragsregels bij communicatie met onze medewerkers.

NIEUWSBRIEVEN
[mailpoet_archive segments=”3″]

Back to Top